Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2010

Μεταπτυχιακά Προγράμματα

Τι γίνεται αλήθεια με τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών και ειδικά με εκείνο στο Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης; Το ερώτημα μου προκαλεί οργή. Όχι γιατί για μια και μόνη Κατεύθυνση (την Κατεύθυνση «Εθνική και Κοινοτική Διοίκηση») δεν βρέθηκε αίθουσα διδασκαλίας (προσέξτε: μόνο για μια, και αυτό γιατί την εν λόγω Κατεύθυνση εκπροσωπώ εδώ και λίγο καιρό εγώ), αλλά για τη συνολικότερη υποκρισία που επικρατεί.

Επί του παρόντος θα κάνω δυο μονάχα σχόλια και αν χρειαστεί θα επανέλθω. Για το συγκεκριμένο όμως θέμα επιθυμώ πραγματικά έναν ανοιχτό διάλογο, πρωτίστως με τους φοιτητές.

Το πρώτο σχόλιο. Αν κανείς δει το περιεχόμενο αυτών των Προγραμμάτων, δεν θα δυσκολευτεί να βγάλει το πρώτο και κρίσιμο συμπέρασμα: τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα δεν σχεδιάστηκαν για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των φοιτητών, αλλά για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των .... διδασκόντων!!!. Στα Προγράμματα περιέχονται μαθήματα παντελώς άσχετα με το στόχο του Προγράμματος!!! Από τη μεριά μου μόνο μια λέξη: αιδώς.....

Το δεύτερο σχόλιο. Αν κανείς αφουγκραστεί τους ψιθύρους των συμμετεχόντων φοιτητών για τη διαδικασία επιλογής των υποψηφίων, θα αισθανθεί απογοήτευση για τον χώρο που διακονείται από τους .... ταγούς του πνεύματος, για το .... τέμενος των επιστημών......

«Θου Κύριε φυλακήν τω στόματί μου» επί του παρόντος και επειδή, αν συνεχίσω, θα υπερβώ τα όρια της ευπρέπειας, επιλέγω προσωρινά τη σιωπή, κυρίως για να μετρήσω πρώτα τις αντιδράσεις.

7 σχόλια:

  1. ΔΑΣΚΑΛΕ , ΛΕΤΕ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ "ΦΡΟΝΤΙΣΑΝ " ΝΑ ΜΗ ΒΡΕΘΕΙ ΑΙΘΟΥΣΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΡΩΣΚΕΠΤΙΚΙΣΤΕΣ ??? (ΧΑΧΑ!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. To ερώτημα ειναι αν το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό προσφέρεται για να αναβαθμίσει τις πανεπιστημιακες γνώσεις και να ενδύναμώσει τους φοιτηττες στην αγορά εργασίας ή απλα ειναι ενα μεταπτυχιακό για να καλύψει τις ανάγκες των διδασκόντων χωρις αντίκρυσμα ; Ποια είναι η αντιδραση η δική σας ως υπευθυνος του μεταπτυχιακού ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παρακάμπτω το πρώτο ερώτημα και σχολιάζω το δεύτερο, γιατί αυτό με προκαλεί άμεσα. Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία επιλογής, αυτή από την επόμενη χρονιά θα είναι πλήρως, μα πλήρως αντικειμενική και διάφανη. Θα υπάρχουν τα ακαδημαϊκά κριτήρια αξιολόγησης και επιλογής δημοσιευμένα εκ των προτέρω. Η διαφάνεια θα είναι πλήρης αλλά και ελεγχόμενη από οποιονδήποτε ανά πάσα στιγμή. Ως προς το πρόγραμμα δεν είναι δική μου αρμοδιότητα. Θα φέρω το θέμα στη Γενική Συνέλευση του Τμήματος και θα ζητήσω τις αναγκαίες τροποποιήσεις. Αν δεν επιτευχθεί η πλειοψηφία υπέρ των απόψεων μου, ΔΕΝ θα φύγω. Θα είμαι εκεί και θα προσπαθώ να πείσω για την ορθότητά τους. Δανείζομαι από τον Καζαντζάκη στην περίφημη «Ασκητική» του: «Μην καταδέχεσαι να ρωτάς: ‘θα νικήσουμε; θα νικηθούμε;‘ Πολέμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αναφορικά με το σχόλιο του Γιώργου, η εκδοχή του ...«ευρωσκεπτικισμού» θα μου ήταν η πλέον ευχάριστη, στο βαθμό που θα έδειχνε, ότι οι «αρμόδιοι» διαθέτουν τουλάχιστον χιούμορ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κύριε καθηγητά, είναι πράγματι ντροπή που συνέβησαν και συμβαίνουν όλα τα παραπάνω στο μεταπτυχιακό δεδομένου ότι το μεταπτυχιακό κανονικά θα έπρεπε να γίνεται προς όφελος των φοιτητών και όχι των καθηγητών!Ευτυχώς, χάρη στην δική σας πρωτοβουλία και τον δικό σας αγώνα σαν υπεύθυνος του μεταπτυχιακού,η προηγούμενη αναξιοκρατική διαδικασία επιλογής των φοιτητών έγινε αντικειμενική!Για το ίδιο ακράδαντα πιστεύω ότι θα επιλυθούν και τα υπόλοιπα προβλήματα!Όσον αφορά τα διδασκόμενα μαθήματα που δεν συνάδουν με την φύση του μεταπτυχιακού, κατά πόσον είναι εύκολο να επιτευχθεί πλειοψηφία υπέρ σας, δεδομένου ότι θα υπάρξει έντονη αντίδραση εκ μέρους κάποιων καθηγητών; Αισιοδοξώ πάντα προς το καλύτερο γιατί ξέρω ότι θα συνεχίσετε να πολεμάτε μέχρι τέλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΞΗΣ :
    1ον. Το πρόγραμμα, δεν πληρεί τις προυποθέσεις που θα έπρεπε και άρα δεν εκπληρώνει το στόχο που κατ επίφαση έχει
    2ον. Η εισαγωγή των φοιτητών σε αυτό δε γίνεται και με τα πιο αξιοκρατικα κριτήρια.Που σημαίνει, ότι μπορει να φανταστεί ο καθένας...δεδομένου των νοοτροπιών που υπερτερούν στη χώρα μας
    3ον. Όκα αυτά, τα έχουν αντιληφθεί οι φοιτητές

    Σημαντικό το 3ο , όμως οι φοιτητές θαρρώ ότι δε μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα.Χορεύουν στο ρυθμό της ορχήστρας των καθηγητών...
    Ας ελπίσουμε σε μαι καλύτερη ...ενορχήστρωση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή